16+ jongerengroep

Nieuws

01-09-2020 | Survival met de 16+ groep

Vlak voor de zomervakantie hebben we elkaar kunnen ontmoeten in de kerk, wat fijn om na zoveel Skype en video groepsgesprekken, elkaar weer in het echt te zien en bij te praten. Verder hebben we het seizoen afgesloten met een actief uitje in de buitenlucht. Op de fiets zijn we naar Opende gegaan om daar een pittig survivalparcours af te leggen. Ook deden we bubble voetbal en sommige armspieren kregen het zwaar te verduren, want de derde activiteit was Archerytag: een boogschietspel. Met prachtig weer en broodjes met knakworst hebben dit bijzondere eerste seizoen af mogen ronden. En we gaan het komende seizoen verder met deze jongerengroep van de Oase.

 

01-09-2020 | Online met God

Het is bijzonder om met deze groep van 10 jongeren te ontdekken wat er in de bijbel staat over de onderwerpen die zij zelf belangrijk vinden. Er ontstaan mooie gesprekken, vragen, nog meer vragen, we delen elkaars meningen of we ontdekken nieuwe dingen over God, over Jezus en zijn liefde voor ons. Steeds begonnen we met samen koken, eten, bidden en kwamen we als groep bij elkaar. Toen we niet meer konden afspreken vanwege de nieuwe maatregelen, hebben we gezocht naar nieuwe mogelijkheden. Het is fantastisch dat de groep tijdens de lockdown online wel door kon gaan. Er was behoefte om elkaar blijven te spreken. Online konden we videobellen via Skype, in die periode spraken we de groep vaker dan anders. Toch misten we de ontmoetingen als groep wel, het is toch wel fijner om eerst gezellig samen te eten en echt te zien. We zijn daarom ook erg dankbaar dat we met de groep wel echt het seizoen met elkaar konden afsluiten met de super leuke survival.

 

01-09-2020 | Geloven tijdens de lockdown

De jongeren dragen zelf onderwerpen aan en de meest verrassende thema’s kwamen dit jaar aan bod. Dit seizoen bespraken we bijvoorbeeld: hoe kan ik laten merken dat ik christen ben, waarin maak ik als christen een verschil. Ook hebben we het gehad over muziek, wat luister je en welke christelijke muziek luister je wel of niet. Orgaandonatie, ga ik het formulier invullen met ja of nee? Wat overweeg ik daarin vanuit mijn geloof? En ook hoe zit het met de bijbel en de evolutietheorie en het ontstaan van de aarde? En natuurlijk hebben we het gehad over het omgaan met de lock down, wat doe je, wat mis je en hoe blijf je toch vertrouwen op God. Allemaal vragen en thema’s waarover we in gesprek zijn gegaan en waar we van elkaar hebben geleerd. Gaaf om elkaar te mogen blijven bemoedigen in geloof, juist in de tijd dat persoonlijk contact houden best lastig kan zijn.

 

01-09-2020 | Twee nieuwe jeugdleiders seizoen 2020 /2021

Het verlangen is om in het nieuwe seizoen met een tweede groep 16+ groep te starten. We bidden voor zoeken en vinden van nieuwe jongerenleiders en misschien bent u dit zelf wel of kent u iemand bij wie dit heel goed past. Bid ervoor en deel het alstublieft. Als jongerenleider hoef je niet alle antwoorden uit de bijbel te weten, dat zou een onmogelijke vraag zijn. Wat belangrijk is, is dat je hart hebt voor de Heer en voor jongeren. Je gaat met de jongeren samen koken en eten, dit kan bijvoorbeeld bij je thuis of bij iemand van de gemeente thuis. Er is een gemeentelid die aan heeft gegeven dat er ruimte thuis beschikbaar is, fantastisch. We voor dit seizoen op zoek naar twee vrijwillige leiders die samen een groep kunnen begeleiden.

 

01-09-2020 | Hart voor God en voor jongeren

Tijdens de jongerenavonden ga je met de jongeren in gesprek over de geloofsthema’s die zij belangrijk vinden en ga je ontdekken wat hierover in de bijbel staat, wat de meningen zijn in de groep enz. Als je het gaaf vindt om de verdieping te zoeken in geloof in God en dit wilt delen met jongeren, dan is dit misschien iets voor jou. Je ontvangt de jongeren ongeveer 10 of 12 keer in het seizoen thuis of bij een gemeentelid thuis, je eet samen en je gaat met de jongeren in gesprek. Aan het eind van de avond is er chips en fris en tijd voor allerlei andere gesprekken. De gemeente zorgt voor het boodschappenbudget en je kunt met andere leiders overleggen bij vragen of als je iets over een thema wilt voorbereiden of uitzoeken.

 

01-09-2020 | Ik, jeugdleider? Hoe dan?

Als je interesse hebt om een jongerengroep te leiden, kom dan een keer meekijken om een idee te krijgen hoe een avond er ongeveer uitziet. We werken niet volgens een strak programma, want de inbreng van de jongeren en interactie is erg belangrijk. Wel beginnen en eindigen we de avond met gebed en gaan samen op zoek naar de geloofsvragen die op dat moment belangrijk zijn.

Het is ontzettend gaaf en leerzaam om op deze manier te groeien in je geloof en dit met jongeren te delen. Dus lijkt het je leuk om een keer kennis te maken of mee te komen draaien, stuur een mailtje naar Peter en Marian: pgdrachtenjeugdwerk@gmail.com 

01-09-2020 | Nieuwe 16+ groep

Ben je tussen de 16 en 18 jaar bent en wil je groeien in je geloof, lees dan verder! We hopen dit jaar met een nieuwe 16+ groep te starten. Je komt dan 1x per 2 weken op een avond bij elkaar en dat ongeveer 10 of 12 keer in het komende jaar. We beginnen altijd met samen lekker eten en daarna ga je met de groep in gesprek over een geloofsonderwerp die jullie als groep uitkiezen. Lijkt het je leuk om met leeftijdsgenoten op een relaxte manier te praten over geloofsthema’s die jij belangrijk vindt, dan is dit iets voor jou.

Om je aan te melden voor de nieuwe 16+ groep, mail naar: pgdrachtenjeugdwerk@gmail.com 

01-09-2020 | Zoek de Heer en Leef!

Wilt u / wil jij voor de jongeren en voor nieuwe leiders blijven bidden? Er is veel om dankbaar voor te zijn. We zijn dankbaar dat er jongeren in de gemeente zijn die op zoek zijn naar God en willen groeien in hun geloof. Heel fijn dat we u op deze manier kunnen betrekken bij het jeugdwerk door uw gebed. In Amos 5:6 staat: ‘Zoek de Heer en leef!’ Een hele korte en krachtige bijbeltekst. Steeds blijven we met de jongeren en ook als leiding zoeken naar de Heer, in gebed, in zijn woord, in gesprek met elkaar.

15-03-2020 | Start nieuwe Jongerengroep

Voor de 16+ jongeren is er een jongerengroep begonnen in januari 2020. De jongerengroep bestaat uit 10 jongeren en er hebben nog 9 mensen zich opgeven. Er zal binnenkort dus nog een jongerengroep starten. Een greep van de thema’s die we behandeld hebben zijn: Wat is echt en wat is niet echt in de bijbel, Regels in de bijbel, Hoe zit het met de evolutietheorie? Wil je ook meedoen, stuur dan een mail naar pgdrachtenjeugdwerk@gmail.com

PG DRachten jeugdwerk
Bezoekersteller
  • Instagram